Beauty, Life & Travel

Paleo étrend

Ahogy én látom

2014. április 28. 15:59 - Horváth_Éva

Sziasztok !

 

Szeretnék  néhány gondolatot szentelni a Paleo étrendnek. Sokan beszélnek róla , de kevesen tudják pontosan, hogy miről is szól valójában .

A Paleolit táplálkozást sokan az ősember diétájával azonosítják mert lényegében az is, hiszen nagyjából azokat az ételeket engedi meg ami őseink menüjében szerepelt. Halásztak, vadásztak, gyűjtögettek, aztán elfogyasztották amit sikerült begyűjteniük. Igen ám, de ez egyben támadási felület is, mivel sokakban felmerül a kérdés, akkor miért nem fogyasztjuk mi is nyersen ezeket az ételeket? Az ősembereknek biztos nem volt sütőjük, amiben elkészítették a húst, vagy akár a kenyeret. Valószínűen nem fűszereztek és még ezen kívül rengeteg kérdés felmerül a paleo diétát ellenzők körében.

 

Szerintem nem így kell megközelíteni ezt a témakört. Mindenki tisztában van azzal, hogy milyen vércsoportba tartozik, és nagyjából azzal is, melyek azok az ételek amelyekre érzékenyen reagál a szervezete.

  1. Az én vércsoportom “0”, azaz a legősibb, vadászok, halászok, gyüjtögetők,  bátran ehetem a legtöbb húst, zöldséget, gyümölcsöt, a tejtermék azonban tiltólistán van a gabonafélékkel együtt 
  2. “A” vércsoport ők a földművesek, ehetik a gabonából készült ételeket, náluk a hús van tiltólistán 
  3. “B” vércsoportúak  imádják a tejtermékeket, a húsok viszont nekik sem ajánlottak
  4. “AB” vércsoport nagyjából az A és B vércsoport kombinációja

 

fotó 3.JPG

 

Fontos, hogy a fent említett dolgok, csak általános érvényűek, mindenki szervezete másképp reagálhat különböző élelmiszerekre!

Nekem több even keresztül folyamatosan fájt , puffadt a hasam, és szinte mindent kipróbáltam, amellett, hogy a legrémesebb betegségeket képzeltem el magamnak. Egyszer valaki ajánlotta a www.vegateszt.hu oldalt, gondoltam nincs mit veszítenem, elmentem a kivizsgálásra. Ott aztán kiderült, hogy 10/9 a laktózérzékenységem 10/7 a glutén és mindenféle tartósítószerre is érzékeny vagyok. Szándékosan nem nevezem allergiának, ugyanis arról van szó, hogy a testem nem bírja feldolgozni a civilizációs mérgeket. Ekkor javasolták, hogy próbáljam ki a Paleo diétát, ami megengedi a hús fogyasztását, a zöldséget és gyümölcsöt, tiltja azonban a tejtermékeket, a gabonaféléket és a mesterséges dolgokat, mint a tartósítószerek, emelett a cukor fogyasztása sem engedélyezett.

fotó 2.JPG

Gondoltam, miért ne próbálnám ki, hiszen már annyi mindenen túl vagyok! A húsokat, zöldségeket pedig kifejezetten szeretem, kiskorom óta szívesen fogyasztom ezeket. Ha hiszitek, ha nem, 4 nap telt el és megszűntek a puffadásos tüneteim.

fotó 1.JPG

 Azóta már anyukám és a barátaim is jártak ezen a vizsgálaton, mindenkinél más lett az eredmény. Nem mindenkinél válik be a Paleo diéta, sőt, egy “B” vércsoportúnak én egyáltalán nem javasolnám.  Azok akik “0” vércsoportúak, valószínűen szeretik a húst és nem kedvelik a tejtermékeket. Ők tudtukon kívül laktózérzékenyek.  Ha puffad a hasakot nem árt ezeknek utánajárni, egy kivizsgálást mindenképp megér....

 

Azóta megtanultam különböző sütiket, sőt kenyeret is készíteni. Szerencsére már nagyon sok szakácskönyv is kapható, amelyekből igazán finom ételeket tanultam meg elkészíteni.  A paleo étkezés alapvetően nagyon egyszerű hús és friss zöldéség, gyümölcs kerüljön az asztalra az ősember étkezési szokásait pedig felejtsük el ! 

komment komment
Címkék: life paleo vegateszt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása