Beauty, Life & Travel

Burma

Bakancslistámról egy ország kipipálva

2015. március 11. 19:56 - Horváth_Éva

Sziasztok !

 

Bizonyára már  láttátok a facebook posztjaimból, hogy az elmúlt hetekben Burmában (Mianmarban) jártam. Sokan kérdezitek, hogy miért pont ezt a desztinációt választottam …. ? Bármennyire is meglepő, ha össze kellene hasonlítanom egy turisták által felkapott országot ,  várost, ahol minden csili-vili, vagy egy olyan helyet ahol az ember még az eredetihez közeli kultúrával találkozik, ahol még nem kell órákat sorban állni, hogy megnézz egy gyönyörű templomot, ahol az ételeket nem a tartósítószer tartja össze, nos nekem nem kell sokat gondolkodnom, hogy melyiket válasszam.

img_1098.JPG

 

Egy utazási irodával indultam útnak, habár nagyon bevállalós vagyok, azért mégiscsak biztosabbnak éreztem ha valaki más szervezi le helyettem a városlátogatásokat, szállodákat, én pedig 100 százalékosan átadom magam az élményeknek.

img_5272.JPG

 

A burmai utazásomat több posztban szeretném veletek megosztani, egyrészt mert rengeteg élménnyel gazdagodtam, másrészt mert legalább ennyi képet készítettem. Azt gondolom, hogy a rengeteg fotó sokkal jobban átadja eme csodálatos országnak a  mindennapjait.

img_5381.JPG

img_5764.JPG

Burmát nagyon sokan Mianmarnak hívják. Valójában az ország nevét 1989-ben változtatta meg a katonai vezetés  Burmáról Mianmarra.  Az ellenzék azóta is a Burma alakot használja, sőt az Egyesült Államok is az Eu. egy köztes megoldást választott Burma/Mianmar, a Mianmar alak megmaradt a katonai rezsim szóhasználatának.

img_5483.JPG

 

Yangon

Burma fővárosa volt 2005-ig. Azt gondolná az ember, hogy  Budapesten  hozzászokott a forgalmi dugókhoz, nos ami Yangonban van, az minden képzeletet felülmúl. Probáltam megfejteni a dugók okát, valójában a legjobb rendszer a rendszertelenség elvén alapul, hol van közlekedési lámpa hol nincs, hol működik, de nem vált soha zöldre, valahol pedig állandóan zöld. Ez az a hely ahol biztosan nem vállalkoznék vezetésre, de azért be kell látnom, a zebrán áthaladni sem egy leányálom, ugyanis a sofőrök nemes egyszerűséggel tojnak a zebrán áthaladókra.

Hihetetlen módon lüktet az egész város, egy picit meg is voltam rémülve , hol fogom én itt megtalálni “az elveszett Burmát”?

img_5327.JPG

img_5364.JPG

Aztán délután ellátogattunk a Schwedagon pagodába ami a világ egy legnagyobb buddhista sztúpája, ezt  néztük meg legelőször.

img_5469.JPG

Ez a hely egyébként Burma és a buddhista vallás egyik legszentebb helye,mert még Buddha életében készült, és az idők folyamán, századokon át, egyre csak bővült és szépült.A legenda szerint a pagoda belsejében egy aranybárka rejtőzik, telis-tele ékszerekkel.

img_5471.JPG

A Schwedagon pagoda még a sokat látott embereket is lenyűgözi, a burmai lakosok pedig akár naponta többször is érkeznek ide imádkozni vagy akár meditálni.

img_5415.JPG

 

img_5475.JPG

Köszönöm a csodálatos élményeket  http://www.onlinetravelservices.hu/

 

Következő burmai útra itt tudtok jelentkezni  (aki kedvet kapott hozzá) :)

 

http://www.onlinetravelservices.hu/ajanlat/235973/313/korutazas-burmaban

 

 

Folyt. köv. Bagan

komment komment
Címkék: travel Burma Yangon

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása