Beauty, Life & Travel

Az igaz történet: miért tartottam titokban, hogy babát várok,

avagy, hogyan úsztam meg az amniocentézist

2017. január 13. 15:20 - Horváth_Éva

Amikor decemberben kiderült, hogy babát várok és ráadásul már a pocakom is eléggé látható volt, sokan felháborodtak, hogy “miért kell ezt az örömhírt titkolni”?

Először is szeretném leszögezni, hogy szerintem teljesen normális, amikor egy kismama nem kürtöli világgá az első három hónapban, hogy babát vár, mert ekkor még sajnos bármi megtörténhet. Nálam nyilván ez a három hónap is fontos szerepet játszott, de ami ennél is fontosabb, 35 év felett több genetikai vizsgálatot tesznek kötelezővé, én pedig az eredmények hiányában nem kívántam a várandósságomat publikálni.

horvath_eva_ultrahang.jpg

Hozzáteszem, a genetikai vizsgálatok is nagyjábol ebben az időben már pontos eredményt adnak, de a kivételek erősítik a szabályt, :) és én természetesen ide tartoztam !

A kismamáknak rengeteg lehetőségük van a genetikai betegségek kiszűrésére, vannak ponotsabbak és kevésbé megbízhatóak, ennek alapján alakul az áruk is, és vannak a jól bevált, de kicsit sem veszélytelen módszerek.

Én az egyik legbiztonságosabbat választottam, amit egészen Amerikáig küldenek! Ez a non invazív vizsgálat (egyszerű vérvizsgálat ) a terhesség 9. hetétől ajánlott. én a 10. héten végeztettem el, ám a véremben nem volt elegendő magzati DNS (mondták Ők), valójában a cég hárította ezt a problémát :( (“köszi”) és mivel kudarcot vallottak, az orvosommal együtt az invazív amniocentézist javasolták, amikor egy tűvel vesznek mintát a magzatvízből.

Ettől persze rettegtem, mivel a beavatkozások 1 %-a vetéléssel jár, de azért genetikai vizsgálat hiányában sem mertem volna belevágni a rám váró következő időszakba!

Közben valaki ajánlotta a Czeizel Intézetet, ahol a PrenaTest-et végzik, ez az eljárás is teljesen veszélytelen és MINDIG VAN EREDMÉNYÜK! Két nappal voltam az invazív beavtkozás előtt, amikor felhívtam az orvosomat és mondtam, hogy ezt még szeretném kipróbálni! Megnézték az összes genetikai betegséget és azt mondták minden teljesen rendben van a kisbabával :)

fullsizerender_10.jpg

Ez volt az a pont amikor végre megnyugodtam. Nagyon hálás vagyok ezért az intézetnek !

Lányok, ha hasonló kérdéseitek lennének látogassátok meg az Czeizel Intézetet, ahol az összes genetikai vizsgálatról pontos felvilágosítást adnak, precizen, gyorsan, megbizhatóan !

Addig is itt egy link, ahol már most tudtok tájékozódni http://www.downszures.hu

 

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása