Beauty, Life & Travel

A macska és a toxoplasma várandósság alatt

Biztos, hogy el kell távolítanunk a macskát a lakásunkból ?

2017. január 29. 19:12 - Horváth_Éva

Mivel köztudottan egy macskával is megosztom a mindennapjaimat immár 10 éve, ezért már a terhességem kezdetén engem is elkezdtek sokkolni a toxoplazmával, amit általában a macskák terjesztenek. Többen kérdezték, hogy ezek után hol fog lakni a cica, ki vigyáz majd rá, mert ez a toxoplasma borzasztó veszélyes dolog ám !

img_8411.JPG

Ha már veszélyeknél tartunk, sokkal nagyobb veszélynek voltam kitéve akkor, amikor egy olyan ismerősömmel találkoztam volna,  aki 1 hete még bárányhimlővel nyomta az ágyat, és valójában teljesen véletlenül derült ki, hogy mi bizony nem találkozhatunk egy ideig. Egyébként azért nem tartotta fontosnak, hogy elmondja, mert ezt a betegséget úgyis mindenki elkapja gyermekkorában ☺  

Persze –mondtam neki-, itt van rögtön két élő példa: Te és Én !

Szóval, ami miatt eddig szerencsésnek éreztem magam, hogy nem volt SEMMILYEN gyermekbetegségem, az most egy rémálommá vált.

A toxoplazma viszont egyáltalán nem rendített meg. Mivel felelősségteljes állattartónak gondolom magam, ezért az volt a legutolsó gondolatom, hogy megszabaduljak a 10 éve örökbefogadott macskámtól. (bár néha úgy érzem kivágom az ablakon amikor bosszúból összepisil mindent☺ )

img_8154.JPG

Szóval, először is elmentem egy vérvételre, abban a teljes nyugalomban, hogy én biztos már átestem a fertőzésen. Eddig minden cicámat örökbefogadtam, és ők itt éltek velem a kis lakásomban (ebből egy sajnos meg is halt parvovírus fertőzésben). Ha ez nem lenne elég, kicsi korom óta szeretgettem az összes kóbor állatot.  Igaz, mostanság ilyet már nem teszek, de azt tuti, hogy mindet megsimogatom .

Imádom a szushit, a steaket pedig mindig véresen kérem, ami a toxoplasma másik melegágya.

Egyszóval, aki nálam többet elkövetett, hogy elkaphassa  ezt a szerencsétlen toxot (mert már beceneve is van) az tuti nem mond igazat!

Megjött az eredményem, és semmi. Mármint nem estem át rajta és nem is vagyok immunis, tehát bármikor elkaphatom. A kérdés már csak az, hogy hogyan, mert azért lássuk be, ez mégsem annyira egyszerű, mint ahogy azt az internetes fórumokon olvashatjuk, és ahogy mindenki “paráztat” vele. Itt kezdtem el nyomozni, több állatorvossal beszéltem, sőt egyszer egy reggeli beszélgetős műsort is azért vállaltam el, hogy minél többet tudjak meg toxoról.

  • A macskáknak csak 30-50 százaléka kapja el ezt a parazitát
  • Ha el is kapják mindössze 5 napig ürítik
  • Ha ürítik akkor is csak úgy kaphatjuk el ha a székletükkel közvetlen érintkezünk (nem tudom ti hogy vagytok ezzel, de nekem még soha nem volt erre ingerenciám)
  • Annak a veszélye, hogy csak lakásban velünk élő macskától kapjuk el a fertőzést szinte nulla
  • Ami viszont veszélyes lehet, ha nyers húst adunk nekik, ugyanis abban lehet toxoplasma
  • Komoly veszélyforrás, ha mi fogyasztunk nem jól átfött, sült húsokat a nyersről nem is beszélve
  • A mosatlan zöldségek, gyümölcsök is rejthetik a parazitát

A cica ugyanúgy családtag, ne dőljünk be a riogatásoknak, hiába halljuk ezeket szinte naponta. A mi életünkben semmi sem változott, sőt a cica boldog ha dorombolhat a pocaklakónak .

És tudjátok :

Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél.”




komment komment
Címkék: life toxoplasma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása